Illustration på butiksfacade

Kunde: Café og concept store Fillimur i Kreutzberg, Berlin.
Case
Hvordan kan vi sætte fokus på den nyopstartede café Fillimur, som også holder tema foredrag, ved at kombinere illustration og event?

Fillimur inviterer, i den kommende måned, nogle professorer til at holde foredrag om køn og identitet. Så det er temaet.
Samarbejdspartner: Illustrator Nanna Asmussen

Løsning
6 timers tegne-event. Nanna Asmussen og jeg oprettede en Facebookevent, hvor vi inviterede Fillumurs kunder og kommende kunder. Under eventen tegnede vi en kæmpe tegning på facaden af Fillimur. Imens vi tegnede kom flere og flere interesserede til. De købte en kaffe og kiggede på os tegne.

Resultat
Cafeen havde mange flere kunder end normalt, og forbigående lå nu ekstra mærke til den lille cafe. Efter 6 timers tegning var vi færdige og ret stolte af resultatet.
Butiksejerne var rigtig glade for resultatet. De syntes, at det fik butikken til at se dyr og eksklusiv ud. Og de fortalte, at de slet ikke har lyst til at vaske tegningen ned, så de vil lade den sidde i nogle måneder (planen var nogle uger)
Deres omsætning steg til mere end det dobbelte den dag.

"We are so happy! It looks so expensive now. We will keep it for months.
We love Nanna Asmussen and Katrine Westenholz in Fillimur!"
– Damur Huang
Medejer af Fillimur
Illustration
Event
Udsmykning
Markedsføringsevent
Kreativ branding