Fællesskaber på tværs af folkeskoler

Æstetiske læringsprocesser med et formål om at styrke fællesskabet i nærområdet.
Et projekt til styrkelse af fællesskabet mellem unge elever i byerne Ådal, Sædding og Four Feldt nær Esbjerg.

Projektet består af et værksted, hvor unge mennesker skal se sig som superhelte, som kan bidrage til nærområderne og til fællesskabet.

De skal lave en zine, som er en tegneserie eller kunstbog. Temaet for bogen er at få ideer til ændringer i deres nærområder, så fællesskaberne styrkes imellem skolerne.

Eleverne skal få nogle superhjælpere til at hjælpe med udførelsen af ideerne.
Det kan fx være deres far, der er god til at bygge legestativer. Deres mormor, der er god til at bage kage. Eller deres bedste ven, der er god til at finde på lege.

Lavet i samarbejde med LAB for Social Inklusion, Designskolen Kolding.
Æstetiske læringsprocesser
Samskabelse
Workshop
Designproces
Designfaciliteret innovationsproces
Grafisk design